Impressions در اینستاگرام به چه معناست؟

37

اگر از اینستاگرام بعنوان بخشی از استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنید، مطمئناً با اصطلاح Impressions مواجه شده‌اید.

اما Impressions دقیقاً به چه معناست؟ با چه دقتی موفقیت عمل انجام شده را نشان می‌دهد؟ و تفاوت میان Impressions با اصطلاح Reach، معیاری بسیار مشابه در اینستاگرام، به چه شکل است؟

نخست، برای اینکه بهتر بدانید Impressions در اینستاگرام به چه معناست، باید ارتباط آن با معیار Reach را درک کنید.

در ادامه راهی ساده برای تشخیص و تمایز Impressions از Reach ارائه شده است:

 

Impressions چیست؟

Impressions تعداد دفعاتی که پست یا آگهی شما برای کاربران به نمایش درآمده را نشان می‌دهد. این شاخص، کاربران را از هم تفکیک نمی‌کند، پس اگر پست یا آگهی شما ۱۰۰ بار به یک شخص نمایش داده شود، همین عدد ۱۰۰ بعنوان Impressions محاسبه خواهد شد.

 

Reach به چه معناست؟

در مقابل، تعداد دقیق کاربران منفردی که پست یا آگهی شما را مشاهده می‌کنند با شاخص Reach نشان داده می‌شود. پس اگر یک پست ۱۰۰ بار برای یک شخص خاص به نمایش درآید، Impressions برابر با ۱۰۰ اما Reach برابر با ۱ خواهد بود.

 

Impressions در اینستاگرام

Impressions در اینستاگرام تعداد دفعات به نمایش درآمدن پست یا آگهی شما را محاسبه می‌کند.

این مفهوم تعداد کاربران منفرد را در نظر نمی‌گیرد، پس اگر این پست یا آگهی بارها توسط یک نفر مشاهده شود، بعنوان چندین Impressions متفاوت محاسبه خواهد شد.

دلایل اهمیت Impressions

سوال: چه زمانی می‌توان Impressions را بعنوان یک شاخص کلیدی عملکرد در کمپین‌های اینستاگرامی خود مد نظر قرار دهید؟

پاسخ: هنگامی که می‌خواهید آگاهی مخاطبین هدف خود را افزایش دهید.

بسیاری از کارشناسان بازاریابی دیجیتال در اینستاگرام تمرکز خود را برای دسترسی هرچه بیشتر به افراد قرار می‌دهند.

اما در واقعیت، وقتی دسترسی (Reach) شما به ۱۰.۰۰۰ فرد جدید است که هیچیک به آنچه شما می‌فروشید علاقه‌ای ندارند، این تعداد چندان اهمیتی نخواهد داشت.

برخی مواقع اینکه بتوانید تمرکز خود را در زمینه‌ی ارتقای آگاهی از برند در میان مخاطبین پیشین خود قرار دهید، ارزشمندتر خواهد بود.

زمانی که تمرکز شما بر افزایش آگاهی میان مخاطبین هدف است، مفهوم Impressions در اینستاگرام می‌تواند یک شاخص کلیدی عملکرد (KPI) محسوب شود.

بعنوان مثال، عادت‌های خودتان در اینستاگرام در زمینه‌ی پیمایش صفحات را در نظر بگیرید:

اگر یک آگهی یا پست را فقط یک بار مشاهده کنید، به نظر می‌رسد تأثیر آن بر شما چندان عمیق نخواهد بود. اما اگر به پست‌ها یا آگهی‌های بیشتری از یک شرکت توجه داشته باشید، آگاهی شما از برند آنها افزایش خواهد یافت.

حتی اگر هم‌اکنون در بازار محصولاتی که آنها به فروش می‌رسانند حضور نداشته باشید، آگاهی شما از برند می‌تواند منجر به خرید آتی شما شود.

از آنجایی که مفهوم Impressions تک تک کاربران را مد نظر قرار نمی‌دهد، بهترین معیار مستقل برای اجرای کمپین اینستاگرامی با هدف دسترسی به بیشترین افراد ممکن نخواهد بود.

اما وقتی معیارهای Reach و Impressions را در کنار هم بررسی کنید، می‌توانید متوجه شوید کاربران بصورت میانگین چند بار پست‌ها یا آگهی‌های شما را ملاحظه کرده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.