۵ نکته برای تولید محتوای ویدئویی با کیفیت

7

آیا واقعاً نیاز است محتوای ویدئویی تولید کنید؟  طبق  آمار سایت یوتیوب، هر روز بیش از ۵۰۰ میلیون ساعت ویدئو در یوتیوب مشاهده می شود و ۹۰ درصد کاربران اعتقاد دارند که فیلم های محصول در تصمیم گیری های خرید، مفید هستند. اگر به دنبال ایجاد بازاریابی آنلاین مناسب برای برند خود هستید، ویدئو راهی برای انجام آن است. هیچ نظر و ایده ای در مورد اینکه از کجا شروع کنید ندارید؟ برای شروع استراتژی تولید محتوا از این پنج نکته کاربردی استفاده کنید.

 

  1. با مشتریان خود شروع کنید.

جسی هرتزبرگ (Jesse Hertzberg)، مدیرعامل سابق Livestream می گوید: “من فکر می کنم بهترین مکان شروع برای کسب و کاری که می خواهد محتوای ویدئویی تولید کند، تهیه فیلم برای مشتریان فعلی است.” هنگامی که شروع می کنید به فکر کردن در مورد فیلم هایی که می خواهید تولید کنید، بر قرار دادن دانش خود در اختیار دیگران تمرکز کنید. اطلاعاتی که باعث بهبود زندگی مشتریانتان می شود را در اختیارشان قرار دهید.

 

  1. نمی دانید از کجا شروع کنید؟ از مخاطبان خود بپرسید.

اگر در مورد اینکه چه نوع  تولید محتوای ویدئویی داشته باشید، سردرگم هستید، مستقیماً به سراغ منبع این کار بروید. به شبکه های اجتماعی بروید و از مخاطبان خود بپرسید که چه چیزی می خواهند و به چه چیزی نیاز دارند. برگزاری یک AMA (هرچی می خوای بپرس) مکانی مناسب برای شروع ویدئو  زنده است.

 5 نکته برای تولید محتوای ویدیویی با کیفیت

  1. محتوای ویدئویی را کوتاه و پربار نگه دارید.

بهترین محتوای ویدئویی زنده در بخش های ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ای است. هرتزبرگ می گوید: “تایمی را انتخاب کنید که برای صحبت در مورد آنچه می خواهید در موردش صحبت کنید، کافی باشد، در عین حال احساس راحتی کنید.” زمان بارگذاری تولید محتوا در رسانه های اجتماعی، بسیار با اهمیت است.

 

  1. نگران پلتفرم محتوای ویدئویی نباشید.

پلتفرم های زیادی برای دسترسی به افراد با محتوای ویدئویی وجود دارد، اما ممکن است پلتفرم شما در نمای کلی اهمیت چندانی نداشته باشد و آنقدرها مهم به نظر نرسد. از خودتان بپرسید، چگونه با مخاطب خود ارتباط برقرار می کنید؟ نکته حائز اهمیت در آنچه ارائه و پیشنهاد می دهید چیست؟ سعی کنید روی یک پلتفرم تمرکز داشته باشید. پلتفرم تولید محتوای ویدئویی شما بعدتر می تواند با توجه به بازخوردها و نحوه دسترسی آنها به مطالبتان، تغییر کند. پس در ابتدای کار روی انتخاب پلتفرم ها وسواس زیادی به خرج ندهید.

 

  1. اندازه را فراموش کنید.

به جای وسواس در مورد تعداد نگاه ها به ویدئوهای خود، تأکید و تمرکز خود را بر ساختن جمعی از افراد همفکر که حرفی برای گفتن به یکدیگر دارند، قرار دهید. سپس، سعی کنید که مرتباً با آن جمع مشارکت و تعامل داشته باشید.شاید تصور کنید که تعداد بازدیدکنندگان از محتوای ویدئویی شما برای یک پست، مهم و ضروری است . اما ایجاد محتوای مؤثر و کارامد که در دراز مدت روی افزایش آماز بازدیدکنندگان ویدئوهای شما تأثیر بگذارد، از گرفتن نتایج کوتاه مدت مهم تر است. روی استراتژی تولید محتوای ویدئویی خود در دراز مدت فکر کنید.  یک تقویم محتوا برای شبکه های اجتماعی و برای برنامه ریزی کلیه مطالب ویدئویی خود ایجاد کنید. داشتن تقویم محتوا برای برنامه ریزی  و مدیریت محتوای خاص بازاریابی مانند پست های وبلاگ، فیلم ها یا اینفوگرافیک ها بسیار مفید است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.