۵ روش موثر برای نگه داشتن بازدید کنندگان در وب سایت

23

تمام بازدیدکنندگانی که وارد سایت شما می شوند نمی خواهند صفحه ی سایت را به طور کامل بخوانند. به احتمال زیاد، آن ها تنها به دنبال یک یا دو پاراگراف هستند که مستقیماً درباره نیاز آن ها صحبت می کند. ما می دانیم که بسیاری از کاربران یک صفحه وب را اسکن می کنند تا ببینند آیا ارزش خواندن دارد یا به سادگی می توانند بخشی از اطلاعات مورد نظر خود را که به دنبالش هستند پیدا کنند.

 

لیست ها

هم خوانندگان و هم موتورهای جستجو لیست ها را دوست دارند. شما اغلب می بینید که اسنیپت های غنی از لیست ها در رتبه بندی های بهتری در موتورهای جستجو ظاهر می شوند. لیست ها را می توان شماره گذاری یا نشانه گذاری کرد. محتوای نشانه گذاری شده خواننده را قادر می سازد تا یک خلاصه ی مختصر و کوتاه را ببیند.

مهمترین ویژگی های خوانایی:

  1. فونت های مناسب
  2. فاصله کافی
  3. هدرها
  4. جداول
  5. لیست ها
  6. نمودار

 

گراف ها و نمودارها

برای برجسته کردن مهمترین آمار ارائه شده در محتوای خود، یک نمودار میله ای یا گراف خط ایجاد کنید. گراف ها و نمودارها هنگام مقایسه چیزها از نظر مفهومی یا از طریق بازه زمانی ضروری هستند. برای بهتر دیده شدن آن ها از رنگ ها استفاده کنید. همچنین، مطمئن شوید که خود را به عنوان منبع بیان می کنید تا وقتی سایر وب سایت ها از آن استفاده می کنند، یک بک لینک با ارزش به دست آورید.

 

جداول

تقسیم بندی محتوای شما در یک جدول، به خوانندگان کمک می کند تا اطلاعات دشوار را تنها با یک نگاه درک کنند. جداول در موبایل ها سخت باز می شوند، بنابراین شاید شما نیاز به تطابق دادن آن ها داشته باشید. می توانید تعداد ستون های کمتری (چهار یا کمتر) داشته باشید بنابراین جدول کامل در حالت رسپانسیو (responsive) نمایش داده می شود، یا پیمایش افقی محتوای جدول را انتخاب کنید.

5 روش اثبات شده برای نگه داشتن بازدید کنندگان در وب سایت شما

سازگاری موبایل

اگر مرتباً گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یا یک سرویس گزارش دهی وب سایت دیگر را بررسی می کنید، بدون شک شاهد بوده اید که تعداد بیشتر افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند از طریق یک دستگاه تلفن همراه این کار را انجام می دهند. از سال گذشته، ما در واقع بیشتر از رایانه های رومیزی از طریق تلفن های همراه ترافیک بیشتری کسب کرده ایم. با این حال بسیاری از وب سایت ها هنوز نقص های جدی ای در هنگام نمایش در تلفن همراه دارند.

یک وب سایت رسپانسیو اندازه صفحه ای که در آن نمایش داده شده، تشخیص می دهد و یک ظاهر طراحی صفحه را مطابق با آن تنظیم می کند. این امر تضمین می کند که بیشتر قسمت های وب سایت شما بدون نیاز به انجام تنظیمات، در گوشی های تلفن همراه خوب به نظر برسد.

 

بخش ها

بدون بخش های مناسب، محتوا ممکن است دیده نشود و شما بازدید کنندگان را قبل از اینکه بیش از دو سطر از مطالب را بخوانند از دست خواهید داد.

وقتی در حال ایجاد یک صفحه یا پست وبلاگ که اطلاعات زیادی در مورد یک موضوع خاص ارائه می دهد هستید، آن اطلاعات را با استفاده از هدرها، فاصله ها و بخش هایی که تضمین می کنند اسکن و مرور سریع صفحه وب شما آسان است، تقسیم بندی کنید.

هدرها از ابتدا عامل رتبه بندی در سطح صفحات در نتایج جستجوی ارگانیک بوده است. آن ها هم به کراولرهای موتور جستجو و هم خوانندگان کمک می کنند که مطالب شما را بهتر درک کنند.

استفاده صحیح از هدرها باعث می شود صفحه وب با هر میزان محتوا قابل درک تر و خواندن آن آسان تر باشد. اگر از هدرها استفاده نمی کنید، یا از آن ها به درستی استفاده نمی کنید، بانس ریت یا میزان دفع کاربر بالاتری را تجربه خواهید کرد (وقتی کاربران کمی پس از دیدن یکی از صفحات شما، با تعامل اندک یا بدون تعامل خارج می شوند).

 

راز موفقیت: وقت بگذارید!

هنگام ایجاد محتوای وب، خود را به جای خواننده قرار دهید. زمان بیشتری را برای اطمینان از اینکه مطالب شما خواندنی باشد و به بخش های قابل درکی تقسیم شود، اختصاص دهید. محتوای عالی به سؤالات پاسخ می دهد و خواننده را به سرعت آموزش می دهد. اگر در تجزیه محتوا به بخش های قابل درک مشکل دارید، به تلاش خود ادامه دهید. محتوای عالی برای به وجود آمدن به زمان نیاز دارد اما برای همیشه ماندنی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.