۵ ایده شخصی سازی تجارت الکترونیک

8

شخصی سازی در دنیای تجارت الکترونیکی موضوع جدیدی نیست. در حال حاضر مصرف کنندگان از تمام فروشگاه های آنلاین انتظار تجارب خرید شخصی سازی شده دارند.

در حالی که بسیاری از شرکت های تجارت الکترونیکی پیشنهادات مربوط به محصول شخصی سازی را برای بازدید کنندگان وب سایت خود ارائه می دهند، می توانید برای ارائه و فراهم کردن یک تجربه شخصی سازی از ابتدا تا انتها برای خریداران باید خیلی فراتر از این عمل کنید. برای این منظور این پنج ایده را بررسی کنید.

 

  1. ارائه صفحات اصلی شخصی سازی شده.

آیا می خواهید از لحظه ورود بازدیدکنندگان به سایتتان یک تجربه خرید شخصی سازی شده برای آن ها فراهم کنید؟ سعی کنید صفحه اصلی خود را برای هر کاربر به طور جداگانه شخصی سازی کنید. برای مثال سایت تجارت الکترونیکی Very.co.uk، براساس موقعیت مکانی بازدید کننده و پیش بینی آن منطقه، پیام و آیتم های لباس نمایش داده شده در بنر صفحه اصلی تغییر می کنند.

Shop Direct، که Very.co.uk بخشی از آن است، گزارش داد که زمان کوتاهی پس از شروع به شخصی سازی صفحه اصلی، شاهد افزایش نرخ تبدیل و درآمد بودند.

 

  1. تنظیم ناوبری سایت.

ناوبری آسان برای افزایش نرخ تبدیل تجارت الکترونیکی مهم است. شما می خواهید بازدید کنندگان دقیقاً همان چیزی را که در جستجوی آن هستند بیابند. با استفاده از ناوبری شخصی سازی شده، می توانید براساس مشخصات فردی و سابقه سرچ های قبلی گزینه های مربوط به برندهای خاص یا دسته بندی محصولات را نشان دهید.

به عنوان مثال، اگر آخرین باری که یک کاربر از سایت شما بازدید کرده، مبلمان و وسایل برقی را نگاه کرده است، می توانید آن دسته را در بنر صفحه اصلی خود نمایش دهید. آن ها به جای جستجو در سایت برای آنچه می خواهند، می توانند با یک کلیک شروع به خرید کنند.

5 ایده شخصی سازی تجارت الکترونیک

  1. نتایج جستجو را شخصی سازی کنید.

همچنین می توانید از رفتار و اولویت های بازدید کنندگان خود برای شخصی سازی نتایج جستجوی آن ها استفاده کنید. این کار به آن ها کمک می کند تا آیتم های مورد نظر خود را سریع تر پیدا کنند، که به این معنی است آن ها سریع تر به محل پرداخت می روند.

در اینجا مثالی از وب سایت Forever 21 آورده شده است. در هنگام جستجوی ژاکت، در ابتدا نتایج جستجو پیشنهادات مربوط به خانم ها را نشان می دهد، اما پس از جستجو فروشگاه اینترنتی برای پوشاک مردانه و استفاده از جستجو برای بار دوم، نتایج گزینه های مردان را نشان می دهد.

 

  1. لیست محصولات را مرتب کنید.

لیست های محصولات موجود در وب سایت شما، مانند محصولات جدید یا لیستی که آیتم های گیاه خواری در فروشگاه شما را شان می دهند، نیز می توانند برای هر کاربر جداگانه طبقه بندی و شخصی سازی شوند. مشابه ترفند Forever 21، در صورتی که یک کاربر پیش از این لباس مردان را در وب سایت شما جستجو و مشاهده کرده باشد، لیست جدیدترین محصولات شما می تواند جدیدترین آیتم های مربوط به لباس مردان را در ابتدای لیست نشان دهد. و کاربر دیگری که به پیراهن علاقه مند است پیشنهادات و آیتم های مربوط به پیراهن را در بالای لیست مشاهده می کند.

 

  1. نمایش پیام های اعتماد به بازدید کنندگان جدید.

قبل از اینکه یک مشتری از سایت تجارت الکترونیکی شما خرید کند، باید به شما اعتماد کند، به همین دلیل است که باید شخصی سازی را تا اعتماد به برند افزایش داده و باعث افزایش نرخ تبدیل با بازدید کنندگان جدید شوید.

به عنوان مثال، هنگامی که یک بازدید کننده جدید یک کالا را به سبد خرید خود اضافه می کند و آن را رها می کند، می توانید یک ایمیل شخصی سازی شده برای رها کردن سبد خرید ارسال کنید که بررسی ها یا توضیحات مربوط به آن کالا را نشان می دهد. این امر باعث می شود بازدید کننده جدید احساس اطمینان بیشتری کند و آن ها را ترغیب کند تا برگردند و خرید را کامل کنند.

همچنین می توانید به بازدید کنندگان جدید انگیزه ای برای خرید بدهید. به عنوان مثال، هنگامی که یک بازدید کننده جدید وارد سایت شما می شود، می توانید یک پاپ آپ نشان دهید که حاوی تخفیف ویژه ای برای خرید اول آن ها باشد. طبق مطالعه ای که توسط Episerver انجام شده، ۹۲ درصد از افرادی که برای اولین بار به وب سایت خرده فروشی مراجعه می کنند برای خرید آنجا نیستند، اما یک پاپ آپ شخصی سازی شده مانند آنچه گفتیم به شما کمک می کند تا احتمال خرید آن ها را افزایش بدهید.

 

با استفاده از این نکات، می توانید تجربه خریدی ایجاد کنید که مناسب هر یک از بازدیدکنندگان وب سایت شما باشد، که این امر باعث افزایش درآمد شما می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.