۳ قانون جذب مشتری جدید

13

هنگام مدیریت یک کسب و کار مشتری محور، ممکن است هفته ها و ماه ها احساس سوار شدن بر ترن هوایی را داشته باشید. مشتری ها براساس فعالیت های شما و نرخ ریزش به طور طبیعی می آیند و می روند. همان طور که کارآفرین ملیسا گریفن (Melyssa Griffin) می گوید، “جذب مشتری می تواند یکی از مبارزات سخت و اضطراب آور برای یک کسب و کار باشد.”

بنابراین، اگر برای جذب مشتری ها “قوانینی” وجود داشت که هر بار تأثیرگذار و مؤثر بودند چه؟ شاید اگر از رقبا پیش بودید و روش هایی را به کار می بردید که باعث می شد به طور منظم مشتری هایی را جذب کنید، دیگر نیازی نبود دفعه بعدی که احساس می کنید تعداد مشتریانتان کم است روی تبلیغات سرمایه گذاری کنید. به همین منظور، سه ​​قانون وجود دارد که هر کارآفرینی برای جذب مشتری جدید باید از آن پیروی کند.

 

  1. با مطالبی که احتمالاً با آن تعامل برقرار خواهند کرد آن ها را جذب کنید

اولین و به احتمال زیاد مهمترین راه جذب مشتری جدید، استفاده از بازاریابی محتوا است که مستلزم ایجاد محتوای با ارزش برای صفحات شبکه های اجتماعی، وبلاگ یا هرجای دیگری است که ممکن است مشتری ایده آل شما در جستجوی اطلاعاتی در مورد کسب و کار شما باشد. همان طور که جی بائر (Jay Baer) می گوید، “تولید محتوای هوشمند تاریخ انقضا ندارد.” تا زمانی که محتوای متناسب هوشمندانه شما در وب قرار داشته باشد، احتمالاً مشتریان هدف خود را به هر طریقی که شده پیدا خواهید کرد.

هدر مک دونالد (Heather Mcdonald) در مطلبی برای Pennington Creative بیان کرد: “وقتی مشتریان شرکت ها را بررسی می کنند، آن ها به دنبال چیزی بیشتر از برچسب قیمت هستند. آن ها می خواهند با افرادی که صنعت شان را می شناسند و در حوزه آن ها متخصص هستند، تجارت کنند.” اگر می توانید به سؤالات مشتری هدف خود پاسخ دهید و پاسخ ها و بینش های مورد نیاز آن ها را از طریق یک جستجوی گوگل در اختیار آن ها قرار دهید.

 3 قانون جذب مشتری جدید

  1. با شبکه های اجتماعی مشتری جذب کنید

در عصر دیجیتال امروز، هیچ دلیلی برای اینکه شما نباید از شبکه های اجتماعی برای جذب مشتری جدید استفاده کنید وجود ندارد. از این گذشته، شما دنیای کامل مشتریان بالقوه را در مشت خود دارید. با این حال، نحوه استفاده از آن ها یک سؤال مهم با ده ها پاسخ بالقوه است، که همه باید به صورت متوالی و با هم در نظر گرفته شوند. شما باید دارای محتوای با کیفیت و داستان برندهایی با هشتگ های هوشمندانه باشید،و  بر مدیریت محتوا در شبکه های اجتماعی مسلط باشید،  اما شاید مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که نسبت به جامعه ای که در حال ایجاد آن هستید با وجدان و وظیفه شناس باشید، چه در صفحات اجتماعی کسب و کار و چه در صفحه شخصی خود.

آلیس جکسون (Alice Jackson) در پستی برای Design Hill توصیه می کند که پاسخ دادن به هر نظر و پیام مستقیمی که دریافت می کنید می تواند در ایجاد تعامل طبیعی و خود به خودی کمک کند. هرچه دنبال کنندگان شما بیشتر احساس کنند که شما را می شناسند، بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد. در صورت دریافت پیام در لینکدین یا هر شبکه اجتماعی دیگر نیز همین امر صدق می کند. پاسخ آن پیام را بدهید، حتی اگر به نظر می رسد که پیام به صورت خودکار ارسال شده است.

 

  1. مشتری ایده آل خود را شناسایی کنید

این یک قانون ساده جذب است: شبیه، شبیه خود را جذب می کند. بنابراین اگر به خوبی رفتارهای آن ها را بازتاب کنید و با حلقه های اجتماعی آن ها تعامل داشته باشید، احتمالاً مشتری هایتان را جذب خواهید کرد. به گفته کنت لیتل جان(Kent Littlejohn)، مدیرعامل کلاینت (Client.com) :”شما باید به خاطر بسپارید که اعتبار و نیکنامی شما در دنیای تجارت ارجحیت دارد.”

یک مسئله اخلاقی هم وجود دارد. در کلیه معاملات تجاری خود، با مشتریان خود طوری رفتار کنید که می خواهید با شما رفتار کنند. احتمال این وجود دارد که اعتباری که برای خودتان ایجاد خواهید کرد، ارجاعاتی را تضمین کند، حتی از سوی آن هایی که استخدام کرده اید. و هرچه ارجاع ها بیشتر باشد، مشتری بیشتر خواهد بود. این به معنی ارجاع بیشتر و جذب مشتری بیشتر است.  ایجاد اعتماد را در مشتریان خود  از یاد نبرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.