نکاتی درباره نحوه اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال در زمان شیوع ویروس کرونا

14

در حالی که بسیاری از افراد برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا اقدامات احتیاطی مختلفی را انجام می دهند، لازم است به یاد داشته باشید که بسیاری از افراد تا الان به آن مبتلا شده اند یا کسی را می شناسند که به آن مبتلا شده است. به عنوان یک برند، حفظ میزان حساسیت در پیام رسانی شما مهم است. اما اجازه ندهید این امر شما را بترساند! نشان دادن همدلی در واقع می تواند باعث شود مشتری بیشتر از برند شما حمایت کند و به آن احترام بگذارد، و این امر باعث می شود که از دیگر رقبا یک قدم جلوتر باشید. اجازه دهید چند نکته دیگر را با هم مرور کنیم:

 

از هشتگ های مناسب و مرتبط استفاده کنید.

همان طور که اشاره کردیم، در این مدت استفاده از رسانه های اجتماعی افزایش یافته است. یک راه برای به حداکثر رساندن میزان دیده شدن در رسانه های اجتماعی استفاده از هشتگ های مناسب و مرتبط است. این امر در عین حال که میزان دیده شدن برند شما را افزایش می دهد، نشان می دهد که با مصرف کننده مدرن به روز و همراه هستید. برخی از هشتگ های خوب برای شروع می تواند شامل #شکست_کرونا باشد، که به توقف شیوع کرونا اشاره دارد. #JOMO یک هشتگ امیدوارکننده ی دیگر است که مخفف لذت جا ماندن است. این یک جایگزین امیدبخش برای #FOMO است که به معنای ترس از دست دادن است. مردم از #JOMO به عنوان راهی برای پذیرش کنسل شدن برنامه ها و در خانه ماندن استفاده می کنند. هشتگ دیگری که مشاهده می کنیم #فاصله گذاری_اجتماعی است که افراد را ترغیب می کند تا از معاشرت حضوری با دیگران به عنوان ابزاری برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا ممانعت کنند.

 

به اینکه چطور کسب و کار شما با این شرایط مطابقت پیدا می کند توجه کنید.

به آنچه که کسب و کار شما می تواند در شرایط فعلی ارائه دهد فکر کنید. آیا کاری وجود دارد که بتوانید آن را به شکل متفاوتی انجام دهید؟ به عنوان مثال، بسیاری از رستوران ها (که درآمد آن ها به میزان ورود مشتری ها به فروشگاه بستگی دارد) سالن های ناهار خوری خود را می بندند و در عوض گزینه تحویل غذا را ارائه می دهند. این کار مسئولیت پذیری برند آن ها را به مردم نشان می دهد و در عین حال روشی برای کسب درآمد را در اختیار آن ها قرار می دهد که برای مشتریانشان کارآمد و مناسب است. اگر تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که اجازه دهید تیم شما در خانه کار کند، این پیام را به مشتریان بالقوه خود ابلاغ کنید! به آن ها اطلاع دهید که شما وظیفه خود را برای پایان دادن به کرونا انجام می دهید و هنوز هم برای کمک به آن ها تلاش می کنید.

 

مزایای ادامه دار بودن اقدامات بازاریابی دیجیتال در طول شیوع ویروس کرونا

از تلاش های بازاریابی خود در این دوره زمانی چه انتظاری می توانید داشته باشید؟ بیاید نگاهی بیندازیم.

نحوه اجرای اقدامات بازاریابی در طول شیوع ویروس کرونا

  1. از رقبا جلو بزنید

هر کاری که اکنون انجام دهید و رقبایتان انجامش نمی دهند، شما را پیش می اندازد. مانند یک مسابقه به آن فکر کنید. حتی اگر به آرامی هم پیش بروید، هنوز هم از همه کسانی که روی نیمکت نشسته اند جلوتر خواهید بود!

 

  1. درباره مخاطب هدف خود اطلاعات بیشتری کسب کنید

همیشه کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتری مفید خواهد بود. نقاط ضعف آن ها چیست؟ رفتارهای خرید آن ها چگونه است؟ چه چیزی آن ها را تشویق به خرید می کند؟ هرچه اطلاعات بیشتری درمورد آن ها کسب کنید، می توانید در ایجاد محتوایی که آن ها را به مشتری بالفعل تبدیل می کند، استراتژیک تر عمل کنید. تحقیقاتتان می تواند شما را به توانایی ایجاد محتوایی که پاسخگوی نیازهای خاص آن ها باشد، مجهز کند. شما می توانید محصول یا خدمات خود را به عنوان راه حلی برای مشکلات خاص مخاطبان خود ارائه دهید. استفاده از این زمان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریانتان این امکان را به شما می دهد که برای بیان مطالب خود استراتژیک تر عمل کنید.

 

  1. ایجاد روابط با مصرف کنندگان بالقوه

هر کسب و کاری می تواند از هدایت مشتریان بالقوه از طریق قیف فروش سود ببرد. چرا از این زمان به درستی استفاده نکنیم؟ از این زمان به صورت عاقلانه استفاده کنید تا ارتباطی حقیقی با مشتریان بالقوه خود برقرار کنید و آن ها را به مشتری دست به نقد تبدیل کنید.

 

  1. روی مشتریانی که اکنون آماده خرید هستند، سرمایه گذاری کنید

بسیاری از کسب و کارها به خاطر شیوع کرونا به طور موقت بسته می شوند، و گزینه هایی را برای محدود کردن محل مراجعه به کالاها و خدمات کاهش می دهند. اگر کسب و کار شما تعطیل نشده، به مردم اطلاع دهید! ادامه دادن به بازاریابی دیجیتال کسب و کار خود در طول شیوع ویروس کرونا می تواند به آسانی امکان پذیر باشد تنها نیاز است مشتریان بدانند که شما در حال فعالیت هستید و می توانید محصول و خدمات خود را مانند گذشته ارائه دهید.

 

  1. خود را برای موفقیت زمان پس از کرونا آماده کنید

این احتمالاً مهمترین مزیت است. مطمئناً این دوران نیز به پایان خواهد رسید. وقتی زمان آن فرا رسید، آیا می خواهید دوباره از ابتدا شروع به بازاریابی کنید؟ یا می خواهید با توجه به تلاش هایی که در چند ماه گذشته انجام داده اید، در این رقابت جلوتر از دیگران باشید. ما می دانیم که بیشتر صاحبان کسب و کار آینده نگر هستند، بنابراین اجازه ندهید کرونا شما را از این طرز فکر باز دارد.

اکنون زمان آن نیست که تلاش های بازاریابی متوقف شوند، زمان آن است که در اجرای آن ها استراتژیک تر عمل کنید! ما به توصیه های خودمان عمل کرده ایم، و تاکنون نتایج خوبی را بدست آوردیم. بعضی از مشتری های ما حتی به طور معمول شاهد دو برابر شدن نتایج هستند! اگر می خواهید در بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنید اما مضطرب هستید یا نمی دانید از کجا شروع کنید، نگران نباشید! این دقیقاً همان کاری است که ما برای انجامش اینجا هستیم و آموزش دیده ایم. ما می توانیم در هر مرحله از راه شما را راهنمایی کنیم. برای شروع با ما تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.