محتوا و چگونگی کسب درآمد از آن

3

به چند دلیل انگیزشی محتوای آنلاین بسیار محبوب شده است. اول اینکه، انتشار مطالب شخصی شما راحت تر است: هر کسی (حتی آن هایی که پول ندارند) می توانند وبلاگ خود را راه اندازی کنند، فیلم های ضبط شده را آپلود کنند یا حتی پخش زنده کنند. دوم، تقاضا برای محتوای آنلاین در حال افزایش است. نسبت به گذشته تعداد بیشتری از مردم در حال خواندن وبلاگ، تماشای فیلم و تعامل با اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی هستند. سوم، محتوای آنلاین یک تجارت پرسود است.

میلیون ها نفر در توسعه محتوای آنلاین خود موفقیت کم سودی را تجربه کرده اند. آن ها توانسته اند ده ها هزار نفر فالوور در شبکه های اجتماعی یا همین میزان خواننده محتوا را به خود جلب کنند، و برای خود جایگاه و موقعیت مناسبی ایجاد کنند. اما نتواسته اند از آن برای کسب درآمد استفاده کنند.

در این مقاله، برخی از بهترین استراتژی های کسب درآمد از تولید محتوای آنلاین بررسی خواهیم کرد.

 

استراتژی های بالقوه محتوا در کسب درآمد

تبلیغات مستقیم: یکی از اولین گزینه هایی که افراد به آن روی می آورند تبلیغات است. اگر در یوتیوب یا یک پلتفرم مشابه فعالیت دارید، ممکن است بتوانید مستقیماً براساس تبلیغاتی که پلتفرم شما برای نمایش انتخاب می کند، درآمد کسب کنید. به علاوه، می توانید میزبان تبلیغات خود باشید. این یک استراتژی ساده است که بازده ای متناسب با کل مخاطبان شما ارائه می دهد، اما مراقب باشید. برخی از دنبال کنندگان شما از تبلیغاتتان اسقبال نمی کنند، و همیشه این ریسک که تبلیغ یک محصول طراحی شده باعث تضعیف اعتبار شما شود وجود دارد.

لینک اسپانسرها و معرف ها: شما همچنین می توانید از لینک های اسپانسر یا معرف استفاده کنید. با داشتن یک لینک معرف در محتوای خود، به عنوان درصدی از تعداد فروش هایی که روی آن ها تأثیر می گذارید (معمولاً به تعداد افرادی که روی لینک کلیک می کنند) درآمد کسب می کنید. با اسپانسر، انعطاف پذیری بیشتری نیز خواهید داشت؛ ممکن است از طریق صحبت کردن در مورد یک محصول خاص، درآمد کسب کنید، یا حتی ممکن است محتوای شخص دیگری را به ازای دریافت یک هزینه نمایش دهید.

محتوای ویژه: همچنین می توانید با محتوای ویژه اختیاری که تخصصی یا منحصر به فرد تر از محتواها و کارهای معمولی شما است، درآمد کسب کنید. وبلاگ نویسان غالباً این نوع محتوا را به صورت کتاب الکترونیکی یا مجموعه ارائه می دهند.

چگونه می توان از محتوا درآمد کسب کرد

اشتراک ها: بسته به ماهیت محتوای شما، ممکن است بتوانید اشتراک ها را نیز بفروشید. در بعضی از پلتفرم ها، بینندگان ممکن است با یک اشتراک پولی، یک تجربه بدون تبلیغ کسب کنند. از طرف دیگر، یک اشتراک می تواند به آن ها مزایای ویژه جایگزین، مانند دسترسی به یک فید کاملاً متفاوت با محتوای دیگر اعطا کند.

بازارپردازی: با داشتن یک گروه بزرگ از طرفداران، ممکن است بتوانید با بازارپردازی درآمدزایی کنید. فروش محصولات جالب مانند پیراهن، کلاه یا لیوان با برند شما می تواند هم باعث کسب درآمد شود و هم بستری برای تبلیغات رایگان در آینده را فراهم کند.

مشاوره یا خدمات ویژه: اگر در زمینه انتخاب شده خود متخصص هستید، می توانید با ارائه خدمات مشاوره به ازای هر ساعت هزینه ای دریافت کنید. در غیر این صورت، ممکن است بتوانید خدمات ویژه ای، مانند پیام های از پیش ضبط شده برای هواداران یا جلسات آموزشی دو نفره و رو در رو را ارائه دهید. این کار نیاز به تلاش اضافی دارد اما می تواند بسیار سودآور باشد.

 

نقطه شروع چیست؟ محتوای شگفت انگیز

تمام این استراتژی های کسب درآمد با یک نکته مهم همراه هستند. اگر می خواهید محتوا های شما کارآمد و مؤثر باشند، باید آن ها را با کیفیت فوق العاده بالایی ایجاد کنید. اگر می خواهید فرصتی برای جذب طیف وسیعی مخاطب برای حمایت و پشتیبانی از جریان درآمد مورد نظر خود داشته باشید، به یک راه برای متمایز بودن نیاز دارید و باید آن را به خوبی انجام دهید.

 

محتوای شگفت انگیز از دو ویژگی برخوردار است:

منحصر به فرد بودن. اول از همه، محتوا باید متفاوت از سایر محتوا های در دسترس مخاطبان تان باشد. گاهی اوقات، این تفاوت به معنای پوشش یک موضوع کاملاً جدید است، اما بیشتر اوقات، به معنای ارائه یک لحن جدید، چشم انداز تازه یا نوع دیگری از رسانه است. خلاق شوید!

کیفیت. ویژگی دیگر کیفیت است. کار شما باید کاملاً تحقیق شده و جامع و کامل باشد (در صورت لزوم). اگر محتوای شما ویدئویی یا صوتی است، باید با تجهیزات حرفه ای و به صورت حرفه ای ضبط و ویرایش شود.

و مهم تر اینکه باید در انتشار محتوا خود ثابت قدم باشید، و لازم است مرتباً با مخاطبان خود در تعامل باشید. اگر شما موفق به انجام این کار شوید، می توانید مخاطبان وفاداری را به دست آورید. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.