سنجش اثربخشی تبلیغات چیست و در کسب و کار شما چه اثری دارد؟

4

تبلیغات بخشی از برنامه بازاریابی است. مانند تمام شیوه های مختلف بازاریابی، تبلیغات شما در صورتی که مبتنی بر تحقیقاتی با کیفیت بالا باشد، بیشترین اثربخشی را خواهد داشت. سنجش اثر بخشی تبلیغات شما را در این راه همراهی می کند.

 

انواع سنجش اثربخشی تبلیغات

سنجش اثربخشی تبلیغات باید به گونه ای طراحی شده باشد که به شما بگوید برنامه تبلیغاتی شما در دستیابی و ترغیب مشتریان به خرید چقدر مؤثر است.

برنامه تبلیغاتی شما یک طرح و نقشه ساخت است که این موارد را مشخص می کند:

مشتریان شما چه کسانی هستند

رسانه تبلیغاتی که برای دستیابی به آن ها استفاده خواهید کرد

هرگونه محدودیت در بودجه و زمان

پیام بازاریابی شما

معیارهای و شاخص های سنجش موفقیت

این تحقیق بدون توجه به نوع تبلیغاتی که استفاده می کنید، سودمند و کارآمد است. سنجش اثر بخشی تبلیغات می تواند در زمینه های مختلف روند تبلیغات از جمله موارد زیر انجام شود و متمرکز باشد:

 

  1. بازار هدف. ممکن است شما قبل از شروع و راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی نیاز به تحقیق در مورد عادات و اولویت های مشتریان هدف خود داشته باشید. این امر به شما کمک می کند تا تشخیص دهید مشتریان شما چه کسانی هستند، چه مشکلی دارند، به دنبال چه مزایایی هستند.

حتی اگر مدتی است که کسب و کار و کمپین بازاریابی خود را راه اندازی کرده اید، تحقیق در مورد بازار هدف می تواند مفید باشد اگر:

در حال راه اندازی یک محصول و خدماتی هستید که مشتریان جدیدی را به خود جلب خواهد کرد.

در حال گسترش و توسعه بازار خود هستید.

تبلیغات شما با بازار هدف شما همخوانی و هماهنگی ندارد.

سنجش اثربخشی تبلیغات چیست

  1. پاسخ به تبلیغات. درک چگونگی پاسخگویی و عکس العمل افراد حقیقی بازار هدف شما به تبلیغات، می تواند به شما در ایجاد یک کمپین تبلیغاتی قوی و مؤثر کمک کند. در این نوع تحقیق، به مشتریان تبلیغات مختلفی نشان داده می شود و از آن ها سؤال می شود که آیا فکر می کنند کالاهایی که نمایش داده شده را خریداری می کنند و بعد از دیدن تبلیغ چه میزان محصول را درک می کنند.

شما می توانید قبل از شروع یک کمپین با نشان دادن تبلیغات رقبا به مخاطب هدف خود، در مورد پاسخ مشتری به تبلیغات، تحقیق کنید. برای بهبود تجربه مشتری، می توانید در نرم افزار های CRM با فناوری پیشرفته و کاربر پسند سرمایه گذاری کنید.

 

  1. نتایج و موفقیت. برای اندازه گیری موفقیت هر کمپین تبلیغاتی از تحقیقات و سنجش اثر بخشی آن استفاده کنید. درک تأثیر تبلیغات بر فروش، ادراک مشتری و تولید و افزایش مشتری بالقوه و همچنین بازده سرمایه گذاری آن می تواند به شما در ساخت تبلیغات قوی تر کمک کند. همچنین می توانید از آن برای مقایسه تبلیغات در رسانه ها یا بازارهای مختلف استفاده کنید. این کار می تواند به شرکت شما کمک کند تا متوجه شود که آیا نیاز به تجدید نظر در تبلیغات خود دارد یا خیر.

سنجش اثربخشی تبلیغات در مورد موفقیت یک کمپین زمانی مؤثر است که آن کمپین دارای معیارهای مشخصی برای موفقیت و همچنین راهی برای پیگیری پاسخ مشتری باشد.

 

روش های سنجش اثربخشی تبلیغات

بیشتر سنجش های اثربخشی تبلیغات به یکی از دو روش زیر انجام می شود.

تحقیقات درون سازمانی و داخلی: بسیاری از برندها تحقیقات داخلی را انجام می دهند. می توانید از مشتریان بخواهید که نظرسنجی های سایت و آن هایی که از طریق ایمیل ارسال می کنید را پر کنند یا بعد از خرید پاسخ سؤالات نظرسنجی را بدهند. بررسی باز خورد ها می تواند اطلاعاتی در مورد میزان رضایت مشتری از محصول یا خدمات ارائه شده توسط شرکت ارائه دهد.

تحقیقات شخص ثالث: کار با یک شرکت سنجش اثربخشی تبلیغات می تواند این اطمینان را بدهد که اطلاعات شما مستقل و بی طرفانه است. شرکت های تحقیقاتی منابع لازم برای انجام تحقیقات گسترده تر را نیز در اختیار دارند.

این که شما تحقیق خود را در سازمان انجام دهید یا با یک شرکت شخص ثالث کار کنید، احتمالاً به بودجه شما، اندازه کسب و کار شما و اینکه امیدوارید چه اطلاعاتی را به دست آورید، بستگی دارد.

 

با سنجش اثربخشی تبلیغات خود چه کاری باید انجام دهید

نتایج سنجش اثربخشی تبلیغات می تواند به شما در اصلاح روش های تبلیغاتی، انتخاب رسانه تبلیغاتی کارآمدتر و پیام های بازاریابی که به طور مؤثرتر با مشتریان شما هماهنگی دارد، کمک کند. همچنین می تواند به شما بگوید که بودجه تبلیغات خود را در کجا و چگونه هزینه کنید تا بهترین بازده سرمایه گذاری خود را به دست آورید.

سنجش اثربخشی تبلیغات به شما کمک می کند:

مشتریان خود را درک کنید

مکان های مناسب و تأثیرگذار را برای تبلیغات خود انتخاب کنید

تبلیغات قوی تر و جالب تری را ایجاد کنید که توجه مشتریان را به خود جلب می کند

از بودجه بازاریابی خود به خوبی استفاده کنید

فروش را افزایش داده و تجارت خود را رشد دهید

یک سنجش اثربخشی تبلیغات کارآمد و مناسب تنها روی استراتژی تبلیغاتی شما تأثیر نمی گذارد. مانند هر مؤلفه ای از آمیزه بازاریابی شما، هدف نهایی افزایش فروش و رشد کسب و کار شماست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.