روابط عمومی در طول همه گیری

23

مدت زمان طولانی ای است که جهان چیزی مانند COVID-19 را به خود ندیده است. بیماری همه گیر فعلی هزینه زیادی برای کسب و کارها خواهد داشت و به گفته کارشناسان می تواند تا ۱۸ ماه ادامه داشته باشد. صاحبان کسب و کار برای کارآمد ماندن، محافظت از مشتریان و کارکنان خود، بهتر کردن نیاز به یک راه حل بلند مدت برای مدیریت بحران همانند بهتر کردن روابط عمومی دارند.

اما در شرایطی که همه نگران سلامتی و ایمنی خود هستند، طبق معمول تکنیک های بازاریابی و فروش می تواند به صورت ناکارآمد جلوه کند. در عین حال، حتی در لحظات دشوار هم باید کاری کنیم که باعث افزایش مشتری ها و فروش جدید شویم تا بتوانیم سودآوری کسب و کار خود را حفظ کنیم. سه ​​نکته وجود دارد که هر یک از صاحبان کسب و کار یا کارآفرینان کوچک ممکن است برای بهبود شهرت برند خود و تولید محصول جدید، انجام دهند:

 

یک ارزش را ارائه دهید

ارائه چیزی با ارزش برای مخاطبان شما اولین روش برای کمک به مردم و همزمان ارتقاء خدمات شما است. یک مینی کورس یا یک جلسه پرسش و پاسخ برگزار کنید یا حتی دعوت نامه ساده ای برای تماس به منظور کمک به آن ها ارائه کنید. برای مثال یک استخدام کننده می تواند کارگاه رزومه نویسی رایگان ارائه دهد و حتی رزومه فردی برای کانکشن های لینکدین خود را بررسی کند. یک کارشناس برجسته امور مالی شخصی  می تواند مجموعه ای از “مکالمه های دوستانه و غیر رسمی”  را در زمینه پول و انگیزه از طریق اینستاگرام ارائه  دهد. این تکنیک ها هیچ هزینه ای ندارد، اما در عین حال که نشان دهنده مهارت ها و توانایی های افراد هستند، برای کسانی که به کمک نیاز دارند، ارزشی ارائه می دهند.

روابط عمومی در طول همه گیری

یک مشکل را حل کنید

چه مشکلی مانع کسب و کار و مشتریان شما می شود؟ اگر یک مشاور املاک هستید، نشان دادن خانه به مشتریان ممکن است در طول همه گیری گزینه مناسبی نباشد، اما کمک به مشتریان برای تأمین مالی بانکی و مشاوره حقوقی می تواند انتخاب خوبی باشد. اگر کارآفرین هستید، می توانید مشکلاتی مانند مشکلات مربوط به محصول یا خدمات، اصلاح یک وب سایت بد، بازسازی برند مورد نیاز یا عدم وجود روابط عمومی یا بازاریابی را حل کنید.

 

محتوای آینده را ایجاد کنید

برای خوانندگان و مشتریان خود راه حل های کاربردی برای مشکلاتشان ارائه دید و اگر نویسنده خوبی باشید، ممکن است در مدت کوتاهی بتوانید محتوای چندین ماه را تولید کنید. این کار ممکن است شامل راه اندازی خبرنامه، وبلاگ، پادکست یا حتی ایجاد یک سری پست های هوشمند و زمان بندی شده شبکه های اجتماعی باشد. اگر می توانید چیزی رایگان مانند سمپل، کلاس، درس یا مشاوره مقدماتی رایگان را ارائه دهید. یا اگر قبلاً حساب های شبکه های اجتماعی خود را ایجاد نکرده اید آن ها را تنظیم کنید و اگر لیست خبرنامه ندارید، از لینکدین و بایگانی ایمیل خود استفاده کنید تا آدرس های ایمیل هدف را پیدا کنید.

 

روابط عمومی یک کارکرد مهم است، اما برای اینکه به طور مؤثر و کارآمدی اثربخشی داشته باشد باید معتبر و قابل اطمینان باشد. در حالی که بسیاری از کسب و کارها و کارآفرینان منتظر زنگ تلفن هستند، یک مشاور روابط عمومی می تواند به طور مستمر با روزنامه نگاران تعامل داشته باشد، از پوشش رسانه های مثبت و تأثیرگذار برای شما و کسب و کار شما اطمینان حاصل کند و تولید محتوا را کنترل کند. خواه خودتان این کار را انجام دهید یا از آن ها کمک بخواهید، لازم است اطمینان حاصل کنید که این کار برای بقای کسب و کار شما انجام شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.