تولید پادکست برای رونق و شناخته شدن کسب و کارها

6

پادکست ها به شما کمک می کنند تا به مشتریان دسترسی یابید. تولید پادکست به طرز شگفت آوری ساده است. در ادامه می خوانیم که پادکست چیست و چگونه یک پادکست را برای کسب و کار خود، به سادگی و با هزینه مناسب تهیه کنیم.

 

پادکست چیست؟

پادکست را با نام هایی مانند پورتابل آن دیمند (Portable On-Demand) نیز می شناسند. وقتی پادکست تولید می کنید، یک فایل صوتی یا تصویری ایجاد می کنید. افراد دیگر می توانند این فایل را دانلود کنند تا در کامپیوتر، تلفن همراه، تبلت یا پخش کننده MP3 خود به تماشا یا گوش دادن آن ها بپردازند.

 

چرا باید پادکست ضبط کنیم؟

ضبط پادکست به شما کمک می کند تا با افرادی که علاقه مند به شنیدن در مورد کسب و کار شما، اطلاع از اخبار مربوط به صنعت یا گرفتن مشاوره از شما هستند، ارتباط برقرار کنید. تولید پادکست ارزان و آسان است. پادکست محتوایی را ارائه می کند که می توانید بارها روی وب سایت خود از آن استفاده کنید.

 

برای ضبط پادکست صوتی به چه چیزی نیاز داریم؟

برای شروع ضبط پادکست لازم نیست زیاد هزینه کنید. ضبط و ساخت پادکست نسبتاً ساده است. شما تنها به چند ابزار ضروری نیاز خواهید داشت، برخی از آن ها را ممکن است از قبل داشته باشید و برخی از آن ها رایگان هستند:

 

  • یک میکروفون با کیفیت خوب. مانند، شور (Shure).
  • لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی.
  • نرم افزار ویرایش فایل های صوتی. مانند اودسیتی (Audacity).
  • نرم افزار تبدیل فایل های صوتی به فرمت MP3. مانند LAME.
  • یک سرویس میزبانی برای انتشار پادکست های خود. مانند، LibSyn یا Hipcast.
  • سرویس ایجاد و توسعه وب. مانند گوگل بلاگر (Blogger Google).

تولید پادکست برای کسب و کارها

چگونه می توانیم پادکست خود را تولید کنیم؟

ما در ادامه دستورالعمل مناسبی برای تولید پادکست برای یک کسب و کار را ارائه می دهیم. این دستورالعمل مبتنی بر نه گام است:

 

  1. یک نام وبلاگ / دامین و یک موضوع برای پادکست خود انتخاب کنید.

 

  1. یک اسکریپت بنویسید. پادکست ها می توانند کوتاه و پربار یا طولانی و تخصصی تر باشند. در اینجا نمای کلی از نمایش پادکست بیان شده که می توانید آن را دنبال کنید:
  • مونولوگ آغازین (معرفی خودتان و اینکه درباره چه موضوعی صحبت خواهید کرد): ۶۰-۳۰ ثانیه.
  • جینگل (موسیقی کوتاهی که در آغاز، میانه و پایان هر بخش برنامه پخش می شود) آغازین (برای هر نمایش این صدا را پخش کنید تا شنوندگان صدای جینگل را با نمایش شما تشخیص دهند): ۳۰ ثانیه.
  • تاپیک ۱: سه دقیقه.
  • تاپیک ۲: سه دقیقه.
  • وقفه (موسیقی یا استراحت): ۳۰ ثانیه.
  • تاپیک ۳: سه دقیقه.
  • تاپیک ۴: سه دقیقه.
  • سخنان پایانی (از مخاطبان به خاطر گوش دادن به صحبت های شما تشکر کنید، از میهمانان تشکر کنید، درباره برنامه بعدی صحبت کنید): دو دقیقه.
  • جینگل را تکرار کنید: ۳۰ ثانیه.

 

  1. تجهیزات ضبط خود را آماده کنید. اطمینان حاصل کنید که میکروفون تنظیم شده است و صدای خود را تست کنید. نرم افزار ویرایش فایل صوتی خود را باز کنید و بررسی کنید که تمام این موراد به درستی کار می کنند.

 

  1. پادکست خود را ضبط کنید.

 

  1. اپیزود خود را ویرایش، میکس و منتشر کنید. این می تواند بخش فنی و دشوار تولید پادکست باشد. به اسکریپت خود و برنامه ای که قبلاً تنظیم کرده اید، پایبند باشید. اطمینان حاصل کنید که حرفه ای به نظر می رسد.

 

  1. اپیزودتان را در ارائه دهنده هاستینگ خود بارگذاری کنید.

 

  1. اپیزود خود را تولید کرده و یادداشت ها را نشان دهید. شما به یک اکانت وبلاگ نیاز خواهید داشت تا بتوانید وبلاگ صوتی خود را از اینجا ارسال کنید. در اینجا چند نکته آورده شده است:
  • عنوانی برای پادکست خود انتخاب کنید.
  • هر اپیزود را شماره گذاری کنید.
  • توضیحی کوتاه برای اپیزود اضافه کنید.
  • برای این اپیزود، یک ابرپیوند به فایل MP3 اضافه کنید.
  • تگ هایی را اضافه کنید تا موتورهای جستجوگر بتوانند محتوای اپیزود پادکست شما را شناسایی کنند.

 

پادکست خود را در iTunes و دیگر سایت های انتشار  بارگذاری کنید تا پادکست شما بیشتر دیده شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.