چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم

5

علیرغم اینکه بازاریابی محتوا چندین سال است که بسیار مورد بحث است و روی آن کار شده، بسیاری از کسب و کارها هنوز استراتژی مطمئن و کاملی در دست ندارند. در حقیقت، گزارش سال ۲۰۲۰ موسسه بازاریابی محتوا (Content Marketing Institute) نشان می دهد که تنها ۴۱ درصد از پاسخ دهندگان استراتژی بازاریابی مستند دارند، صرف نظر از اینکه ۸۴ درصد از برندهایی که در دسته “موفق ترین” طبقه بندی شده اند، گفته اند که محتوای آن ها به وفادار شدن مشتری کمک می کند.

بدیهی است، قابلیت گسترده ای برای استفاده از بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از استراتژی رشد کلی شرکت شما وجود دارد، اما بین انجام بازاریابی محتوا و انجام آن به خوبی تفاوت بزرگی وجود دارد. آنچه مصرف کنندگان دیجیتال به عنوان محتوای با کیفیت تعریف می کنند، همراه با اینترنت توسعه و تکامل می یابد. اطمینان از اینکه انتظارات مصرف کننده را تحقق بخشیده اید باعث ایجاد تفاوت در توانایی شما در رشد کسب و کارتان می شود. در ادامه به چند روش برای تولید محتوای با کیفیت اشاره شده است.

 

قدرت و تأثیرگذاری داستان های شخصی سازی شده

برای ایستادن در یک میدان شلوغ، باید اطمینان حاصل کنید آنچه تولید می کنید برای مخاطب اختصاصی شما ، شخصی سازی شده است. به عنوان مثال، دسته بندی و تقسیم مخاطبان خود بر اساس مکان آن ها در قیف فروش به شما این امکان را می دهد که به سؤالات خاصی که ممکن است بپرسند عمیق تر بپردازید.

در گزارش سال ۲۰۱۹ Evergage، مشخص شد که ۸۸ درصد از بازاریابان احساس می کنند شخصی سازی به آن ها در ایجاد تجربیات خوب برای مشتری کمک می کند، در حالی که ۵۹ درصد احساس می کنند این امر وفاداری را افزایش می دهد، و ۵۰ درصد دیگر شاهد یک بازده سرمایه گذاری (ROI) قابل اندازه گیری از تلاش های شخصی خود بوده اند.

شخصی سازی فقط به معنای آوردن نام مشتری در ایمیل نیست. بلکه بدان معناست که داستان برند شما از طریق محتوا و داستان های قابل اعتماد جان بگیرد که در یک سطح عاطفی متصل و به روابط فعلی مشتری با برند شما شخصی سازی شده است.

چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم

توسعه گزینه ها و قابلیت های محتوا

برای دیده شدن محصول و خدمات در فضای مجازی و یا حداقل افزایش قابل توجه فروش به احتمال زیاد نیاز به تولید محتوای زیادی دارید. همان طور که بنیانگذار WordStream، لری کیم (Larry Kim) در مدیوم (Medium) می نویسد، “وقتی یونیکورنی را پیدا می کنید که در یک کانال خوب عمل می کند، آن را در کانال های بازاریابی دیگر گسترش دهید. این کار تاثیر آن را ۱۰۰ یا ۱۰۰۰ بار افزایش داده و تقویت می کند. همچنین باید پست های جدید وبلاگ را درباره همان موضوع (یا یک موضوع مرتبط) بنویسید، برای ترویج و توسعه محتوای یونیکورن خود در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید، موضوع های خود را به تصاویر یا فیلم هایی برای محتوای شبکه های اجتماعی تبدیل کنید و برای جذب مشتری های بالقوه وبینارهایی را در مورد همین موضوع برگزار کنید.”

وقتی محتوا را توسعه می دهید و از پست های استاندارد وبلاگ فراتر می روید، پتانسیل رسیدن به مخاطبان بسیار گسترده تر و افزایش تعامل را ایجاد می کنید. در حالی که تحقیقات Nielsen Norman Group نشان داد اکثر مردم تنها ۲۰ درصد مقاله هایی با ۶۰۰ کلمه یا بیشتر را می خوانند، بررسی HubSpot نشان داد که ۵۴ درصد از مصرف کنندگان درخواست فیلم های بیشتری از برندهای مورد علاقه خود دارند. همچنین داشتن یک سیستم مدیریت محتوا در این امر پتانسل رسیدن به مشتری های وفادار را افرازش می دهد.

 

اجازه دهید کاربران داستان را بگویند

اکثر مشتریان می دانند که هدف اصلی محتوای شما افزایش فروش و مشتری بالقوه است و این می تواند به سؤالاتی درباره قابل اعتماد و واقعی بودن آن منجر شود. به همین دلیل است که بسیاری از استراتژی های موفق در بازاریابی محتوا امکان تولید محتوا توسط کاربر را فراهم می سازند. همان طور که Chaya Baradhwaaj در سایت خود متذکر شده است، “مصرف کنندگان هنگام تصمیم گیری برای خرید یک محصول یا خدمات، به بررسی واقعی کاربران حقیقی اعتماد می کنند. آن ها می خواهند بدانند که نظر اینفلوئنسرها یا متخصصان در مورد محصول چیست. یک جهش بزرگ وجود دارد که بازاریابان باید در به دست آوردن این بازخورد واقعی و ارائه آن در مکان های مناسب در کانال فراگیر سفر مصرف کننده، اقدام کنند.”

اظهارنظرها و نظرات مثبتی که می توانند در وب سایت شما مورد استفاده قرار بگیرند و بررسی ها و بازبینی های مثبت گوگل، یک نقطه عالی برای شروع هستند، اما برای اینکه واقعاً کار خود را پیش ببرید، باید تجربیات دقیق تری را درخواست کنید.

بسته به برند شما، ممکن است بخواهید از کمپین اینستاگرامی که طرفداران را برای به اشتراک گذاشتن پست هایی شامل محصولات شما و هشتگ های برند در اختیار شما قرار می دهد استفاده کنید. تحریک چنین کمپین هایی با یک جایزه می تواند در افزایش اشتیاق هواداران و ایجاد پست های منتخب و برگزیده تر مؤثر باشد.

هنگامی که تلاش های محتوایی خود را توسعه می دهید، داستان های معنی دار و آموزنده برند را به اشتراک می گذارید و مخاطبان خود را مشارکت می دهید، بهتر می توانید به سؤالات و نگرانی هایی که در سفر خریدار ایجاد می شود بپردازید و اعتماد آن ها را جلب کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.