بازار بالقوه و اهمیت درک و بررسی آن در کسب و کار

6

بازار بالقوه بخشی از بازاری است که می توانید در آینده به آن دست یابید. بازار بالقوه شما شامل گروه هایی است که در حال حاضر مشتری شما نیستند اما می توانند در آینده مشتری شما شوند. آن ها ممکن است به خاطر گسترش محصولات یا خدمات فعلیتان، یا به این دلیل که شما شروع به بازاریابی محصولات و خدمات فعلی خود به روشی جدید و معرفی آن به گروه های جدیدی از خریداران کرده اید، مشتری شما شوند.

 

اهمیت بازارهای بالقوه

بازارهای بالقوه بخش مهمی از رشد یک کسب و کار هستند.

هر کسب و کار مجموعه ای از مشتریان هدف را دارد که سهم آن شرکت از بازار موجود را تشکیل می دهد. در حالی که می توانید در آینده به فروش محصولات و خدمات خود به این مشتریان ادامه دهید، یکی از بهترین راه های رشد کسب و کار شما شناسایی بازارهای بالقوه است که می توانید شروع به هدف گذاری آن ها کنید.

بازارهای بالقوه به شما این امکان را می دهند که:

  • با شناسایی مشتریان جدید، آینده کسب و کار خود را تضمین کنید.
  • در مورد راه های رشد و تغییر کسب و کار خود به صورت آینده نگرانه فکر کنید.
  • پتانسیل کسب و کار خود را به سرمایه گذاران یا همکاران نشان دهید.
  • عملکرد و بازده خود را افزایش دهید.
  • یک پلن B ایجاد کنید که در طول تغییرات در اقتصاد یا بازار انعطاف پذیر و کارآمد باشد.

با شناسایی و پیگیری بازارهای بالقوه، شما سهم بازار خود را امروز افزایش نمی دهید؛ بلکه شما اطمینان دارید که سهم بازار شما در آینده افزایش خواهد یافت.

اهمیت بازارهای بالقوه

چگونه می توانید بازارهای بالقوه خود را شناسایی کنید

بازارهای بالقوه یکی از این سه شکل را شامل می شوند:

  • محصولات جدیدی که شما برای مشتریان فعلی خود به بازار عرضه می کنید.
  • محصولات جدیدی که شما برای مشتریان جدید به بازار عرضه می کنید.
  • محصولات فعلی که شما به مشتریان جدید عرضه می کنید.

برای شناسایی بازارهای بالقوه جدید خود، هر جمعیت هدفی را که در حال حاضر محصولات خود را به آن می فروشید، و همچنین آن هایی را که هنوز هدف قرار نداده اید، در نظر بگیرید. نقاط مشترک آن ها با یکدیگر، نقاط عطف جدیدی که در زندگی خود با آن ها رو به رو خواهند شد و بر الگوهای خرید آن ها تأثیر خواهد گذاشت، و جایی که آن ها با مشتریان فعلی شما همپوشانی یا از هم فاصله دارند را بررسی کنید. از خودتان بپرسید:

  • در حال حاضر مشتریان من به چه کالاهای دیگری نیاز دارند؟
  • در آینده به چه کالاهای مشابه ای نیاز خواهند داشت؟
  • چه کسی دیگری می تواند از محصولاتی که در حال حاضر می فروشم استفاده کند؟
  • اطلاعات جمعیت شناختی گروه جدید چه وجه مشترکی با مشتریان فعلی من دارد؟
  • اطلاعات جمعیت شناختی گروه جدید چه وجه مشترکی با یکدیگر دارند؟

این سؤالات به شما کمک می کند تا روش جدید برای بازاریابی محصولات یا خدمات فعلی خود و همچنین محصولات و خدمات جدیدی را که می توانید شروع به ارائه و فروش آن ها کنید، شناسایی کنید.

بسته به اندازه و سن شرکت و همچنین صنعت شما ممکن است تصویر روشنی از بازارهای بالقوه موجود داشته باشید. در موارد دیگر، ممکن است شما نیاز به استفاده از تحقیقات داشته باشید تا بخش هایی را که کسب و کار شما می تواند در آن ها رشد و گسترش یابد، شناسایی کنید.

درک و بررسی بازارهای بالقوه به شما کمک می کند تا بهترین و سودآورترین مسیرها را برای رشد کسب و کار خود پیدا کنید. استراتژی بازاریابی کاربردی برای بازارهای بالقوه ، برنامه حرکت برای ارتقا کسب و کارتان را ارائه می دهد. زمانی که هیچ کسی نمی تواند مسیر درست را نشان دهد، می تواند راهنمای شما باشد.

 

رسیدن به بازار بالقوه خود

پس از شناسایی و انتخاب بازار بالقوه برای شروع هدف گذاری، برای برقراری ارتباط با آن ها به استراتژی های جدید بازاریابی مناسب نیاز دارید.

اگرچه ممکن است بین مشتریان فعلی و بازار بالقوه شما همپوشانی وجود داشته باشد، با این حال شما هنوز هم باید با ایجاد یک پروفایل مشتری، با بازار بالقوه خود مانند مخاطبان هدف خود رفتار کنید. از این پروفایل برای شناسایی این موارد استفاده کنید:

  • اطلاعات جمعیت شناختی که افراد این گروه به طور مشترک دارند.
  • بهترین رسانه برای دستیابی به آن ها.
  • ترجیح می دهند چطور خرید کنند.
  • نگرانی ها و مشکلاتی که می توانید به برطرف کردنشان کمک کنید.
  • چه در زندگی روزمره و چه در هنگام خرید چه چیزهایی برای آن ها اهمیت دارد.

با توجه به اینکه شما بازاریابی خود را با بازار بالقوه جدید خود تطبیق می دهید، این اطلاعات ضروری خواهد بود و به شما کمک می کند تا به طور صحیح پیام رسانی را انجام دهید، بودجه بازاریابی خود را برنامه ریزی کنید و از کانال ها و رسانه های بازاریابی مناسب برای رسیدن به مخاطبان جدید خود استفاده کنید.

حتی اگر شما آماده فروش محصولات و خدمات خود به بازارهای جدید نباشید، ایجاد پروفایل مشتری و طرح های بازاریابی به شما در درک نیازهای هر بازار بالقوه و همچنین آنچه برای رسیدن به آن ها نیاز دارید کمک می کند. این اطلاعات به شما کمک می کند که بهترین مسیری را که کسب و کار شما می تواند برای رشد و گسترش خود از آن استفاده کند، شناسایی کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.