بازاریابی و ۵ مهارت کسب آن

4

صنعت بازاریابی پیوسته در حال تغییر است. انتظارات مشتری افزایش یافته و شیوه ها و فناوری های جدید بازاریابی همچنان در حال ظهور هستند. بیش از هر زمان دیگر، مهم است که بازاریابان توانمندی های خود را توسعه داده و مهارت های جدید را بیاموزند.

داشتن مهارت و خبره بودن در همه چیز غیر واقعگرایانه و غیر ممکن است، اما کسب یک مهارت پرطرفدار و دشوار، می تواند متخصصان بازاریابی را تبدیل به نقاط قوت تیم های آن ها و مدیران استخدام کند، به همین دلیل آن ها باید یادگیری یا به روز کردن یکی از مهارت های زیر را در نظر بگیرند.

 

علم و تحلیل داده ها

بر اساس بررسی که HubSpot در سال ۲۰۱۸ انجام داده، ۴۲ درصد از بازاریابان گفتند که ثابت کردن بازده سرمایه گذاری (ROI) در تلاش ها و اقدامات بازاریابی شان، اولویت اصلی شرکت آن ها بوده و ۳۹ درصد آن را یکی از مهمترین چالش های خود می دانستند.

توانایی تجزیه و تحلیل و درک داده ها کلید موفقیت کمپین ها و ثابت کردن ROI است. تحلیل داده ها کمک می کند تا بازاریاب ها متوجه شوند چه چیزی کارآمد است و چه چیزی تأثیر گذار نیست، چه چیزی باید تغییر کند و چگونه می توان موفقیت را تکرار کند. بازاریاب ها می توانند از طریق داده ها در مورد رفتارهای مشتری، نیازها و محتویات مورد علاقه آن ها اطلاعات کسب کنند. داده های دیجیتال و هوش مصنوعی جای خود را در میان اشیا بیش از پیش تثبیت کرده اند و روح های الکترونیکی از چیزهای کوچک و بزرگ در حال ملحق شدن  به فضای مجازی هستند.

آن ها می توانند یاد بگیرند که از ابزارهای تحلیل داده مانند گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) استفاده کنند تا معیارهای کلیدی را مشاهده کرده و عملکرد کمپین های بازاریابی خود را ردیابی کنند. این ابزارها می توانند رتبه کلمات کلیدی، نرخ تبدیل، صفحات فرود، اطلاعات منبع ترافیک و موارد دیگر را ارائه دهند. همچنین می توانند با گذراندن دوره های آنلاین رایگان در Google Analytics Academy و گذراندن آزمون (Google Analytics Individual Qualification (GAIQ مدرک گوگل آنالیتیکس را دریافت کنند.

 

مبانی طراحی گرافیک

تأثیر اولیه عالی بخش مهمی از بازاریابی است. با کاهش بازه زمانی توجه، آگاهی از نحوه ایجاد تصاویر و صفحات فرود جالب و جذاب بسیار مهم است. در حالی که بازاریاب ها نیازی ندارند که در طراحی گرافیک خبره و متخصص باشند، اما داشتن یک درک ابتدایی و برخی مهارت های ضروری و ابتدایی طراحی سودمند است و می تواند یک جنبه رقابتی را فراهم کند. بازاریاب ها می توانند یاد بگیرند که از ادوبی فتوشاپ (Adobe Photoshop) یا ادوبی ایلاستریتور (Adobe Illustrator) برای طراحی آیکون های وب، کتاب های الکترونیکی و سایر ابزار بازاریابی استفاده کنند. ادوبی (Adobe) همچنین دوره ها و آموزش های بی شماری را برای هر برنامه ارائه می دهد.

با برخوردار بودن از توانایی طراحی صفحات فرود و ابزار بازاریابی، و برون سپاری نکردن آن وظایف، می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. حتی کسانی که تصمیم می گیرند کار طراحی گرافیکی خود را برون سپاری کنند، می توانند با طراحان ارتباط برقرار کرده و آنچه را که برای انجام آن ها لازم است را انتقال دهند.

 5 مهارت بازاریابی که باید کسب کنید

دانش برنامه نویسی پایه

بازاریاب ها ممکن است نیاز داشته باشند مشکلات وب سایت را تشخیص داده و آن ها را برطرف کنند یا در چیدمان محتوا، فونت ها، رنگ ها و غیره تغییراتی ایجاد کنند. داشتن یک درک کلی از HTML و CSS، به بازاریاب ها کمک می کند تا مشکلات وب سایت را بدون کمک یک توسعه دهنده وب مدیریت کنند. به عنوان مثال، برنامه نویسی برای تراز کردن متن، تنظیم حاشیه و قالب بندی عناوین، ابرپیوندها، تصاویر و لیست ها مفید است.

وب سایت های متعددی مانند Codecademy یا Udemy وجود دارد که آموزش ها و دوره های برنامه نویسی رایگان و پولی را ارائه می دهند. بسیاری از کسب و کارها بازاریابانی را ترجیح می دهند که بتوانند صفحات فرود را بهبود ببخشند، ساختار اصلی وب سایت را تغییر دهند و سایر نیازهای مرتبط با مشتری را برطرف کنند.

 

بهینه سازی موتور جستجو

طبق بررسی ای که HubSpot انجام داده ۶۱ درصد از بازاریابان گفتند که رشد سئو (SEO) یا جستجوی ارگانیک اولویت اول بازاریابی ربایشی است. سئو همیشه در حال پیشرفت است و گوگل به طور مداوم الگوریتم های خود را به روز می کند. بازاریاب ها باید مهارت لازم را برای تولید محتوا داشته باشند تا بتوانند رتبه برند خود را در نتایج جستجو بالا نگه دارند. هرچه رتبه آن ها بالاتر باشد، تعداد بازدیدکنندگان سایت، با هدف نهایی جذب و افزایش مشتری بالقوه و فروش، بیشتر می شود.

علاوه بر این، افزایش جستجوی صوتی باعث می شود تا بازاریابان از دانش SEO خود استفاده کنند. برای SEO جستجو صوتی، بازاریاب ها باید بتوانند تفاوت بین نحوه مطرح کردن جستجوهای صوتی و نحوه نوشتن کوئری های جستجوی مبتنی بر متن را به منظور بهینه‌سازی مناسب درک کنند. آن ها می توانند با گذراندن دوره هایی از طریق آکادمی SEMrush (رایگان) یا دوره آموزش سئو توسط Moz (پولی) در سئو خبره و ماهر شوند.

 

تولید فیلم موبایل

Statista گزارش داده که ۵۰۰ میلیون نفر هر روز از استوری های اینستاگرام استفاده می کنند. طبق گفته اسنپ چت (Snapchat)، تعداد کاربران فعال روزانه آن به ۱۹۰ میلیون نفر افزایش یافته است. ویدئوی تلفن همراه به این زودی ها کنار گذاشته نمی شود.

متخصصان بازاریابی باید نحوه ساخت فیلم برای استوری های اینستاگرام، اسنپ چت و پلتفرم های های دیگر را درک کرده و بیاموزند. محتوای ویدئویی آنلاین، روشی عالی برای نمایش به روزرسانی های پشت صحنه، ایجاد اعتماد بین شما و مصرف کنندگان و تعامل با مشتریان است.

منابع بازاریابی بی شماری برای بازاریاب هایی که می خواهند مهارت های تولید ویدئو موبایل خود را توسعه دهند وجود دارد. به عنوان مثال Hubspot در مورد نحوه ساخت استوری های اینستاگرام یک راهنما و یک سری ویدئو کوتاه ارائه می دهد.

تکنیک ها و روش های بازاریابی پیوسته در حال ظهور و بهبود و تکامل هستند، و بازاریاب ها نمی توانند بدون بهبود مهارت های خود در کارشان موفق باشند. آن ها با کسب تخصص ها و مهارت های جدید می توانند به عنوان اعضای تیم ارزشمند و کاندیداهای استخدام ترقی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.