بازاریابی محتوا چیست و چه مزیت هایی برای کسب و کار دارد

3

محتوای مفید باید بخش اصلی بازاریابی شما باشد. تأثیر بازاریابی سنتی روز به روز کمتر می شود؛ به عنوان یک بازاریاب آینده نگر، می دانید که باید راه بهتری وجود داشته باشد. بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر ایجاد و انتشار محتوای ارزشمند، مرتبط و مداوم برای جذب و حفظ مخاطب تعریف شده و در نهایت، هدایت عملکرد مشتری سودآور متمرکز است.

به جای تبلیغ محصولات یا خدمات خود، محتوای واقعی و مفیدی را در اختیار مشتری های بالفعل و بالقوه خود قرار دهید تا به آن ها در حل مسائل و مشکلاتشان کمک کنید.

 

بازاریابی محتوا توسط برندهای پیشرو استفاده می شود

تحقیقات سالانه ما نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق بازاریابان از بازاریابی محتوا استفاده می کنند. در حقیقت، توسط بسیاری از سازمان های برجسته جهان از جمله پروکتر اند گمبل (P&G)، مایکروسافت (Microsoft)، سیسکو سیستمز (Cisco Systems) و جان دیر (John Deere) استفاده می شود. همچنین توسط کسب و کارهای کوچک سراسر جهان نیز توسعه و اجرا می شود. چرا؟ زیرا کارآمد و مؤثر است.

بازاریابی محتوا چیست

 برای افزایش درآمد شما و مشتریان شما مناسب است

به طور خاص، سه مزیت برای شرکت هایی که از این نوع بازاریابی استفاده می کنند وجود دارد:

  • افزایش فروش
  • صرفه جویی در هزینه
  • مشتریانی بهتر که به شرکت شما وفادارتر هستند

 

محتوا بازاریابی حال و آینده است

به عقب برگردید و یک بار دیگر تعریف بازاریابی محتوا را بخوانید، اما این بار مطالب مرتبط و ارزشمند را حذف کنید. این تفاوت بین این نوع بازاریابی و سایر اطلاعات بی ارزشی است که از شرکت هایی که سعی می کنند “کالاها” را به شما بفروشند، دریافت می کنید. شرکت ها همیشه اطلاعاتی را برای ما ارسال می کنند که بیشتر اوقات خیلی مهم یا ارزشمند نیستند. این همان چیزی است که باعث می شود این نوع بازاریابی در محیط امروز که هزاران پیام بازاریابی برای هر فرد در روز ارسال می شود، جذاب باشد.

 

بازاریابی بدون محتوای باکیفیت غیر ممکن است

صرف نظر از اینکه از چه نوع تاکتیک بازاریابی استفاده می کنید، بازاریابی محتوا باید بخشی از فرآیند کار شما باشد، نه چیزی جداگانه و مجزا. محتوای باکیفیت بخشی از تمام انواع  کانال های بازاریابی محتوا است:

  • بازاریابی شبکه های اجتماعی: استراتژی  این بازاریابی قبل از استراتژی شبکه های اجتماعی شما مطرح و ارائه می شود.
  • روابط عمومی: استراتژی های روابط عمومی موفق، به موضوعاتی که خوانندگان به آن اهمیت می دهند، می پردازد و نه موضوعاتی که برای کسب و کارشان حائز اهمیت است.
  • PPC: برای کارآمد و مؤثر بودن پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)، به محتوای عالی نیاز دارید.
  • بازاریابی ربایشی یا درونگرا: محتوا برای هدایت ترافیک ورودی و مشتری بالقوه مهم است.
  • استراتژی محتوا: استراتژی محتوا بخشی از اکثر استراتژی های بازاریابی محتوا است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.