بازاریابی دیجیتال و ویروس کرونا

17

اطلاعات زیادی درباره ی ویروس کرونا وجود دارد:

چطور از آن دوری کنیم؟

روش های صحیح شستن دست،

فاصله گذاری اجتماعی،

در صورت ابتلا به ویروس باید چه کاری انجام دهید؟ و موارد دیگر.

اما جدای از نگرانی های شخصی، نگرانی های حرفه ای دیگری برای صاحبان کسب و کارهای کوچک وجود دارد که تلاش می کنند در این مدت تأثیرات منفی بر کسب و کار خود را به حداقل برسانند.

اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، احتمالاً سؤالات دیگری از این دست دارید:

  • کرونا چگونه می تواند بر کسب و کار من تأثیر بگذارد؟
  • چگونه باید کسب و کار خود را در این مدت بازاریابی کنم؟
  • آیا حتی در این مدت می توانم کسب و کار خود را بازاریابی کنم؟

در پاسخ به آخرین مورد، قطعاً بله، زیرا:

در چنین مواقعی، برخی از کسب و کارها تمایل به عقب کشیدن یا متوقف کردن بازاریابی خود دارند (مانند رقبای شما!) در حالی که هوشمند ترین کسب و کارها از آن به عنوان فرصتی برای پیشرفت کردن استفاده می کنند.

شما کدام یک هستید؟

شما به عنوان صاحب یک کسب و کار دو گزینه دارید:

گزینه شماره ۱: بپذیرید که یک قربانی هستید، تمام تلاش های تبلیغاتی را متوقف کنید و کمترین نتیجه ای را کسب نکنید.

گزینه شماره ۲: با خطرات و مشکلات رو به رو شوید و از این فرصت حداکثر استفاده را برای پیشرفت ببرید!

ممکن است با خود فکر کنید که، “بله البته که ترجیح می دهم در این شرایط نتایجی را کسب کنم، اما چطور می توانم این کار را انجام دهم؟ چگونه می توانم کسب و کار خود را در طول شیوع کرونا بازاریابی و به بازار عرضه کنم؟”

اگر کاغذ توالت یا ضدعفونی کننده دست می فروشید، احتمالاً دیگر نیازی به خواندن این متن ندارید. در غیر این صورت، با ما همراه باشید تا چند روشی که به وسیله ی آن ها می توانیم از دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) برای پیشرفت و در صدر قرار گرفتن استفاده کنیم، را بررسی کنیم!

 

استراتژی های بازاریابی که اکنون می توانید از آن ها استفاده کنید:

  1. بازاریابی رسانه های اجتماعی

اکنون مردم بیش از هر زمان دیگری وقت خود را در فضای آنلاین سپری می کنند. تعداد زیادی از بزرگسالان در خانه کار می کنند، بچه ها کلاس های درس خود را در خانه دنبال می کنند و به طور کلی عمومیت مردم سعی می کنند تا حد ممکن در طول همه گیری کرونا در خانه بمانند، مردم در حال حاضر زمان بسیار زیادی را در رسانه های اجتماعی می گذرانند!

چرا با افزایش دسترسی، تعامل و زمان صرف شده بر روی پلتفرم های اجتماعی، صاحب یک کسب و کار تصمیم می گیرد تا فعالیت های شبکه های اجتماعی خود را به حالت تعلیق درآورد؟

دیجیتال مارکتینگ و ویروس کرونا

  1. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

با توجه به ماهیت کسب و کار شما، آیا مصرف کنندگان این امکان را دارند که محصول یا خدمتی را که ارائه می دهید در گوگل جستجو کنند؟ اگر جواب شما مثبت است، سئو (SEO) فرایندی است که می تواند به وب سایت شما کمک کند در صدر صفحه نتایج جستجو ظاهر شود.

برای کسانی که در حال حاضر با سئو آشنایی دارند، می دانند که این روندی است که می تواند مدتی زمان ببرد مگر اینکه رقبای شما فعالیت های سئو خود را متوقف کنند!

 

  1. ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی

آیا به عنوان صاحب یک کسب کار، واقعاً درباره ی مخاطبان خود مطالعه انجام داده اید و دانش کسب کرده اید؟ آیا زمان مناسبی برای متوقف ساختن روابط با مشتریان بالقوه است؟ چه B2B یا B2C باشید، بازاریابی از طریق ایمیل می تواند راهی عالی برای ارتباط با مشتریان باشد.

برای کسب و کارهای B2B، از این زمان استفاده کنید تا از طریق خبرنامه های الکترونیکی، مشتریان بالقوه ی فعلی خود را حمایت و پشتیبانی کنید! برای کسب و کارهای B2C و تجارت الکترونیک، این را درک کنید که مصرف کنندگان از برندهای مورد اعتماد خود خریداری می کنند.

ایجاد این اعتماد در حال حاضر و پس از کرونا برای دوام و ماندگاری کسب و کار شما بسیار ارزشمند است، پس چرا وقت نمی گذارید تا خود را برای موفقیت طولانی مدت آماده کنید؟ بازاریابی ایمیلی راهی عالی برای انجام این کار است.

 

  1. تبلیغات در شبکه های اجتماعی و گوگل

هنگامی که سرعت کسب و کار کند می شود و یا شرایط عدم اطمینانی مانند اکنون به وجود می آید، این یک واکنش مشترک برای صاحبان کسب و کارها است که بخواهند تمام فعالیت های تبلیغاتی را متوقف کنند.

چرا باید به هزینه کردن برای تبلیغات ادامه داد اگر مصرف کنندگان به همان میزان خرید نمی کنند، درست است؟ خیر، این تصور اشتباه است! اول از همه، مهم است که توجه داشته باشید همه ی مصرف کنندگان این طور نیستند.

برای آن هایی که اکنون حاضرند هزینه کنند و زندگی را به صورت عادی ادامه دهند، شما می خواهید که کسب و کارتان آماده و در مقابل دید آن ها باشد!

مصرف کنندگانی که خیلی هزینه نمی کنند، به محض عادی شدن شرایط، خریدهای خود را از سر می گیرند و فکر می کنید از چه کسی خریداری می کنند؟ کسب و کاری که تمام این دوران را صرف کسب دانش درباره آن ها و آشنایی با آن ها کرده است، نه شرکت هایی که اصلاً درباره ی آن ها چیزی ندیده اند و نشنیده اند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی و گوگل برند شما را در مقابل دید مخاطب هدف شما نگه می دارد به گونه ای که وقتی آن ها آماده خرید هستند، از شما خرید می کنند و نه رقبای شما.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.