اهمیت بازاریابی محتوا در تعامل با مشتری فعال

10

جمله “محتوا پادشاه است”، بیش از سه دهه است که در زمینه بازاریابی محتوا صادق است. همچنان اهمیت محتوا در حال افزایش است و به واسطه تعدد کانال ها – اعم از آنلاین و آفلاین، ایده های نوآورانه جدید کسب و کاری و تغییر رفتارهای مشتری – به ویژه کوتاه شدن بازه زمانی توجه، جدا کردن و تفکیک سیگنال از نویز برای برندها دشوار، و در عین حال برای موفقیت کسب و کار بسیار مهم است.

برای هر کسب و کاری – کوچک یا بزرگ – بازاریابی محتوا می تواند مزایای زیادی داشته باشد؛ کلیپ های ویدئویی، وبلاگ ها، کوئیزها، نظرسنجی ها، روابط عمومی، اینفوگرافیک ها، به روزرسانی محتواها در پلتفرم های شبکه های اجتماعی، تبلیغات خلاقانه، انواع مختلف محتوا هستند.

از آنجا که تعداد زیادی از مردم به طور فزاینده به دنبال اطلاعات در مورد محصولات و خدمات هستند، ارائه محتوای با کیفیت با پراکندگی و فراوانی مناسب در مقابل مخاطبان خود، برای تغییر رفتار و الهام بخش مشارکت به نفع برند، بسیار مهم است.

 

مخاطبان خود را شناسایی کنید

اهداف کسب و کار را به طور دقیق تعریف کنید – خواه اهداف شما جذب استعداد باشد، یا عضویت همکاران بیشتر یا فروش بیشتر باشد. این امر به شناسایی مخاطبان مرتبط برای کمپین بازاریابی محتوا شما کمک می کند.

 

مخاطبان خود را درک کنید

با شناسایی مخاطبان مربوطه، تعیین پرسونای مخاطب (audience persona) به طور جامع حائز اهمیت است. درک علایق آن ها که می توانند به ارتباط برقرار کردن و تعامل با آن ها کمک کنند، بسیار مهم است.

به رفتار مشتری فعلی خود نگاه کنید تا درک عمیق تری از مخاطبان داشته باشید. سؤالات خود را در مورد علایق مخاطب هدف خود، الگوهای استفاده از محتوای فعلی، روش ها و وسایل دستیابی به انواع مختلف محتوا، اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات مورد علاقه آن ها، بیان کنید.

اهمیت بازاریابی محتوا در تعامل با مشتری فعال

استراتژی بازاریابی محتوا خود را مستند کنید

تعریف کنید که چگونه نرخ بازده سرمایه گذاری (ROI) را در کمپین های خود اندازه گیری خواهید کرد. محتوا را با مخاطب هدف خود تطابق دهید. فراوانی دسترسی به محتوای خود را تعیین کرده و تعیین کنید که محتوای شما باید چقدر عمومی یا خصوصی باشد. سپس بر ایجاد محتوای مربوطه تمرکز کنید و استراتژی توزیع محتوا را نهایی کنید تا از رسیدن و دستیابی به نتایج مطلوب خود اطمینان حاصل کنید.

بازاریابی محتوا درباره مشارکت فعال مداوم و ایجاد رابطه است و برای نتایج موفقیت آمیز نیاز به یک چشم انداز بلند مدت دارد. از طریق این فرآیند، شما به یک منبع معتبر برای مخاطبان خود تبدیل می شوید. تولیدمحتوا امروز به عنوان اصلی ترین فعالیت در حوزه بازاریابی دیجیتال شناخته می شود. داشتن یک پلتفرمی یکپارچه تحت عنوان سیستم مدیریت تولید محتوا (Content Creation Management System) با در نظر گرفتن تمام فرآیندهای موجود در تولید انواع محتوا به مستند سازی بازاریابی محتوای شما کمک بسزایی می کند.

 

مانند یک کاربر فکر کنید، نه صاحب یک کسب و کار

از خودتان بپرسید “چرا مخاطب هدف باید محتوای من را ببیند؟” محتوای شما باید بافتاری، سودمند و مفید باشد. دسته بندی های متفاوت و متمایز محتوایی از جمله محتوای Hero وجود دارد که به هدایت رهبری پیشرو و افزایش مشارکت مشتری کمک می کند.

 

اندازه گیری برای بهبود

اگر نتایج تلاش های بازاریابی محتوا خود را اندازه گیری نکنید، نه تنها قادر نخواهید بود تأثیر آن را تعیین کنید، بلکه فرصت را برای بهبود و سرعت بخشیدن به تلاش هایتان از دست خواهید داد. بازاریابی محتوا یک فرایند تکرار شونده است و با تجزیه و تحلیل داده هایی از قبیل نرخ کلیک، بازدید کنندگان منحصر به مفرد، مدت زمان ملاقات و ماندن در صفحه، لایک ها، به اشتراک گذاری ها و عضویت ها، نرخ پرش یا بانس ریت، نرخ تبدیل، قادر خواهید بود تا به انتخاب آگاهانه ای از اینکه چه چیزی مؤثر است و چه چیزی کارآمد نیست و همچنین بهبود استراتژی محتوایتان در طول زمان، کمک کند.

با مطالعه معیارهای عملکرد یک محتوای موفق با عملکرد بالا، شما می توانید مشترکاتی را که می تواند در طراحی محتوا برای کمپین های آینده شما تأثیرگذار باشد، استخراج کنید.

 

بازاریابی محتوا برای دستیابی به نتایج مطلوب به فکر و عملکردی مداوم نیاز دارد. این می تواند یک روش خارق العاده برای تعامل مداوم با مشتریان و قرار دادن برند خود به عنوان یک مشاور قابل اعتماد برای مشتریان هدفتان باشد و از این طریق برای طولانی مدت نتایج پایداری را بدست آورید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.