انتخاب مدل بازاریابی کارآمد

6

در شرایط فعلی، شرکت ها باید در تلاش ها و اقدامات بازاریابی ای سرمایه گذاری کنند که منجر به نتیجه و سود مستقیم می شود. مدل بازاریابی ، برنامه ها و کارهای خود را بررسی و ارزیابی کنید و ببینید چه چیزی واقعاً کارآمد و تأثیرگذار است. چیزهایی هستند که ما برایشان هزینه می کنیم ولی باعث افزایش درآمد و بازدهی ما نمی شوند.

از آنجایی که شرایط حال حاضر تغییرات جدی ای در رفتار روزمره ما ایجاد می کنند، شرکت هایی در تمام ابعاد و در تمام صنایع، تغییراتی را که برای چابک و کارآمد ماندن در شرایط اقتصادی جدید لازم است ایجاد کنند، ارزیابی و بررسی می کنند. هرچه کسب و کار با اقتصاد ماندن در خانه (stay-home economy) سازگار می شود، بیشتر روی این موضوع که کدام سرمایه گذاری ها بهترین نتیجه ممکن را به دنبال دارد متمرکز خواهند شد. این روزها  یک استراتژی بازاریابی کاربردی قدرتمند، می تواند برنامه حرکت برای ارتقا کسب و کارتان را ارتقاء دهد.

کسب و کارها پیش از این در کانال های بازاریابی که به سرمایه گذاری های اولیه و ثابت نیاز دارند، پول می ریختند. شرکت ها می توانند به جای سرمایه گذاری در این کانال های بازاریابی، از بازاریابی وابسته یا همان افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) استفاده کنند، که باید تنها هنگامی که نتیجه مطلوب را کسب کردند، به شرکای خود هزینه بپردازند.

 

مدل بازاریابی وابسته چیست؟

شرکت ها هنگام مدیریت بودجه بازاریابی خود باید در کانال هایی سرمایه گذاری کنند که کارآمد و نتیجه بخش هستند و از ریسک غیرضروری اجتناب کنند. از این گذشته، اگر تمام سرمایه خود را در بازاریابی سرمایه گذاری کنند، اما سود و نتیجه ای به دست نیاورند، چگونه می توانند محصولات و خدمات خود را توسعه دهند؟

بازاریابی وابسته (که اغلب به آن “بازاریابی مشارکتی” می گویند) ساده است: یک برند، برای بازاریابی و معرفی یک محصول یا خدمات به مخاطبان خود با استفاده از یک پلتفرم ردیابی، با یک ناشر یا یک شرکت تبلیغ کننده شریک می شود. بر خلاف کانال های بازاریابی که نیاز به پرداخت اولیه دارند، برندها به ناشران درصدی را برای هر فروش ایجاد شده از طریق محتوای آن ها، پرداخت می کنند.

فارستر (Forrester) پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری، فروش تجارت الکترونیکی آمریکا ۵۰۰ میلیارد دلار خواهد بود. این گفته را با پیش بینی شرکت Guardora مبنی بر اینکه بازاریابی وابسته روی ۱۴ درصد خریدهای تجارت الکترونیکی در آمریکا تأثیر خواهد گذاشت، در نظر بگیرید، این بدان معناست که بازاریابی وابسته روی فروش ۷۰ میلیارد دلاری تأثیر می گذارد. بررسی Adobe Summit 2017 Pepperjam نشان داد که تنها ۴ درصد در بازاریابی شرکت های وابسته سرمایه گذاری می کنند، یعنی یک فرصت بزرگ وجود دارد.

انتخاب مدل بازاریابی کارآمد

چگونگی تأثیرگذاری بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته به جای ساختار هزینه به ازای کلیک (CPC) یا هزینه به ازای نمایش (CPM) یک ساختار هزینه به ازای اقدام (CPA) را ارائه می دهد. این امر یک مزیت رقابتی پایدار ایجاد می کند زیرا کسب و کارها باید هزینه فروش و لید (مشتری بالقوه) تبدیل شده را تنها پس از اینکه ناشر آن ها را نهایی ساخت پرداخت کنند. این امر مانع از آن می شود که کسب و کارها روی معامله های زیان ده سرمایه گذاری کنند – آن ها نیازی به سرمایه گذاری مبالغ زیادی پول در کمپین های بازاریابی یا تبلیغاتی که به نظر می رسد نتایجی که انتظار می رود را نداشته باشند، ندارند.

بازاریابی وابسته به برندها این امکان را می دهد تا محصول خود را با مدل قیمت گذاری پرداخت مبتنی بر عملکرد، بین طیف گسترده ای از مشتریان بالقوه پخش و نمایش دهند. برنامه های افیلیت حتی می توانند شامل شرکایی باشند که از طریق شبکه های اجتماعی یا گوگل برند تجاری را به اشتراک می گذارند؛ برخلاف روش های سنتی در این پلتفرم ها، هزینه ها بر اساس عملکرد آن کمپین ها پرداخت می شود و امکان ورودی کم خطر به این کانال ها را فراهم می کند.

حتی در یک شرایط اقتصادی نامشخص، این چارچوب می تواند موفقیت آمیز باشد. از آنجا که سرمایه گذاری بازاریابی تنها بخشی از عملکردی است که شرکت های تضامنی عرضه می کنند، کسب و کارها تنها باید مشخص کنند که مایلند چه چیزی برای هر معامله یا مشتری جدید بپردازند. آن ها لازم نیست نگران هزینه کردن بودجه زیاد و اضافی در یک کانال واحد باشند.

در یک بازار بی ثبات، کسب و کارها باید با سرمایه گذاری در کانال هایی که می دانند موجب سودآوری خواهد شد، آینده فوری خود را تثبیت کنند. مدل بازاریابی وابسته الگویی مناسب برای اکنون است: این مدل براساس روابط شفاف و قابل اعتماد ساخته شده است، جایی که برندها و شرکا انتظارات روشنی را تعیین می کنند و شرکت ها تنها باید به ازای نتایج و سودی که کسب می کنند هزینه هایی را بپردازند.

مردم در خانه هستند، و اکنون زمانی مناسب است برای این که بازاریابان وابسته توجه آن ها را به خود جلب کنند. شرکت ها می توانند با استفاده از  مدل بازاریابی وابسته، بازده سرمایه گذاری (ROI) خود را به حداکثر برسانند و از دیگر رقبا پیشی بگیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.